تبلیغات
برو بچ رزمیکار - پیچ خوردگی
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : حسن کاظمی
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما کدام ورزش رزمی از همه قوی تر است؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب


منبع : خدمات وبلاگ نویسان جوان          www.bahar22.com رفتن به بالای صفحه
برو بچ رزمیکار
- همچون ببری درنده و خشمگین باش اما از کنار آهوی بی پناه به آرامی گذر کن
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
پنجشنبه 8 دی 1390 :: نویسنده : حسن کاظمی

پیچ‌خوردگی یك نوع آسیب مفصلی است كه باعث كشیدگی و پارگی رباط می‌شود. رباط‌ها، نوارهای بافتی قوی‌ای هستند كه 2 استخوان را به هم متصل می‌كنند. پیچ‌خوردگی معمولا به دنبال حوادثی چون برخورد توپ به نوك انگشت یا افتادن روی انگشت رخ می‌دهد.
علائم پیچ‌خوردگی انگشت عبارتند از درد، تورم و درد با لمس انگشتان. در صورت پیچ‌خوردگی انگشت به مدت 20 تا 30 دقیقه روی آن كمپرس سرد بگذارید. هر سه ساعت تا یك روز این كار را تكرار كنید. وقتی در جایی نشسته‌اید دست خود را روی یك بالش و بالاتر قرار دهید تا ورم آن كمتر شود. مصرف داروهای ضددرد زیر نظر پزشك می‌تواند درد و تورم ناشی از پیچ‌خوردگی را كاهش دهد.
در نهایت طی دوره بهبودی می‌توانید با انجام حركات زیر و تقویت بیشتر انگشتان فرآیند ترمیم را سرعت بخشید. همچنین این حركات برای افرادی كه برای ورزش یا سایر فعالیت‌ها به انگشتانی قوی نیاز دارند توصیه می‌شود.

حركت اول

به كمك دست دیگر نوك انگشتان را بگیرید و آن را به آهستگی خم كنید. سپس مجددا آن را به حالت اولیه برگردانید. این حركت را به آرامی انجام دهید و در انتهای هر حركت 5 ثانیه مكث كنید. این حركت را 3 تا 5 نوبت در روز و هر نوبت 10 بار تكرار كنید.

حركت دوم

دست خود را مشت كنید. اگر انگشت آسیب‌دیده شما نمی‌تواند به حالت مشت درآید به كمك دست دیگر سعی كنید به مشت شدن آن كمك كنید. 5 تا 10 ثانیه در همین حالت بمانید. این حركت را 10 بار تكرار كنید.

منبع:www.seemorgh.com





نوع مطلب :
برچسب ها :




 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب